Pagina's

zondag 15 mei 2016

Als een warm dekentje

Avonden geven een heel ander gevoel dan de tijden waarop de zon schijnt. Wanneer ik alleen ben op mijn kamer en al het licht komt van het kleine lampje naast mijn bed, gaat er een knop om. Ik ben even alleen op de wereld. De aarde gaat niet verder dan de deur van mijn slaapkamer.

Avonden zijn voor andere gedachtes. Er is plaats in het drukke tijdsschema om even weg te dromen. Er is niemand die me stoort, niks wat mijn aandacht vraagt. Mijn gedachten fladderen en hoeven niet concreet te zijn. Ik denk aan mijn wensen voor het leven. Dingen die ik graag wil bereiken, maar die overdag onmogelijk lijken. Te groots en te ver van waar ik nu ben.

’s Avonds lijkt de muziek dieper binnen te komen. De klanken gaan niet mijn ene oor in en het andere weer uit, maar galmen nog even na in mijn hoofd. Rustige pianoklanken klinken door mijn hele kamer.

Dit soort momenten zijn fijn. Ik voel me even heel bijzonder en ben blij dat ik leef, dat ik besta. Alles om me heen voelt als een warm dekentje. Alsof de muziek die ik opzet, de dingen die ik lees en zie, heel de ruimte en mijn eigen gedachten me omhelzen. Als een dikke knuffel die ik niet krijgt van iemand anders, maar van mijn eigen zintuigen.
Alles wat ik opneem van buitenaf komt dan binnen als kleine vlindertjes. Ik voel me gelukkig. Puur door mezelf. Puur door alle dingen om me heen en door mijn eigen gedachten. 




5 opmerkingen:

  1. Hoi Desi! Bedankt voor je lieve berichtjes op mijn blog, ik werd er echt heel blij van :) En wat een mooie blog heb je. Je foto's zijn echt prachtig en je schrijft heel fijn. Zoals dit stukje. Ik voel echt helemaal met je mee als je zulke avonden beschrijft. Ik heb dat juist heel vaak 's ochtends: het moment dat je wel al wakker bent, maar nog niet helemaal bewust van de wereld. Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. erg mooi geschreven. en wat een prachtige foto's erbij ook.
    Ik heb altijd dat mijn gedachtes s avonds totaal anders zijn.
    Ik zeg altijd; s avonds lijkt alles veel erger. als ik namelijk s ochtends
    aan het probleem, ruzie etc. terug denk, dan is het stukken minder erg.
    en denk ik; ah dat komt wel goed! Mooi om te lezen wat jou avond gedachtes
    zoal zijn.

    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeetje jij hebt echt enorm veel talent voor schrijven! Leest fijn weg en ik krijg er meteen een beeld bij. En ook nog eens prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen