Pagina's

zaterdag 23 april 2016

De Eetboetiek

Ik droom van een leven in een grote stad. Ergens waar het leven bruist, op een plek met heel veel leuke dingen om te zien en om te doen. Als ik dan eens op zo'n plek kom, waar al mijn dromen uit zouden kunnen komen, kijk ik mijn ogen uit. Het ene leuke koffiebarretje na het andere, een inspirerende boekenwinkel, musea's waar ik uren in zou kunnen lopen en talloze vintage winkeltjes. Allemaal dingen die ik op dit moment alleen kan bereiken door lange uren in de trein.

Maar er is wel degelijk een leuke hotspot waar ik woon: De Eetboetiek. Het begint al bij de bijzondere naam die precies uitlegt wat dit zaakje inhoudt. De ene helft van de ruimte is een schattig boetiekje met allemaal woonspullen en hebbedingetjes, de andere kant is een lunch/koffie zaak. Ze bakken zelf brood en op de kaart staan heel veel verschillende muntsmaken waar je thee van kan drinken. Ook de taarten en de cappuccino's zijn super lekker. 
Vorig weekend ben ik samen met mijn lieve vriendin Evi wezen ontbijten en we hebben er nog een uurtje aan vast geplakt waarin we thee dronken bij de gezellige open haard. 




Tijdens het ontbijten kwam er een kriebeltje in mijn buik wat me vertelde dat er een blij gevoel aanwezig was. Ik kan zo genieten van deze simpele dingen. Een ochtend doorbrengen met een goede vriendin geeft me positiviteit. Evi en ik kletsten blij over alle koetjes en kalfjes in ons leven, maar we kwamen er ook achter dat we op precies dezelfde manier kijken naar wat diepere dingen in het leven. Met de warme verse munt thee in onze handen, deelden we onze gedachten over gelukkig zijn.
Het sfeervolle interieur van de Eetboetiek maakt het nog eens extra gezellig. Mijn buik was ontzettend goed gevuld met croissantjes, verse jus, de lekkerste speculoospasta ooit en vers gebakken brood. Ze hebben zelfs kiwijam, ook al ben ik niet dapper genoeg om dat te proberen.




Deze dag voelde echt als een perfecte zondag. Een combinatie van smaakvol eten, heel veel koffie en thee, goede gesprekken en heel veel liefde. Daarnaast heb ik ook nog eens inspiratie opgedaan door de sfeervolle inrichting.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten