Pagina's

zondag 20 maart 2016

Foodies | Een avondje met chai latte

Geen enkele dag is leuk in z'n eentje.
Je kunt geen lievelingsdag hebben, zonder het geheel van de week.
Toch moet ik bekennen dat ik van de zondag altijd extra geniet. 's Ochtends nog even luieren in bed. Eindelijk eens tijd hebben om met aandacht te ontbijten en te lunchen. Niks moeten. Alles mogen.

De zondag is voor mij een dag waarop ik even kan bijkomen en die geheel in het teken staat van 'mij'. Zondag is mijn dag. De me-time dag
Ik merk goed dat ik veel meer kan genieten van mijn week, als ik wekelijks even stil sta bij mezelf. Anders heb ik altijd maar de neiging om door te rennen en zie ik helemaal niet meer wat er om me heen gebeurt.

Deze zondag heb ik daarom ook weer goed gebruikt. Ik heb een salade gemaakt voor mezelf, die ik lekker buiten heb opgegeten. Het was weliswaar een beetje fris, maar ik doe alles voor een beetje buitenlucht. De sauna stond vandaag ook weer voor me klaar. Wanneer ik uit de sauna kom, ben ik echt op en top relaxed. Tijd voor luieren was er ook en tijd voor een lekker stukje taart natuurlijk.

Ik ben erg blij om te zeggen dat ik een hele fijne dag gehad heb. Om de dag af te sluiten heb ik een chai latte voor mezelf gemaakt. Heel spontaan moet ik zeggen. Samen met deze lekkernij, kijk ik nu eventjes terug op mijn week, zodat ik weer klaar ben voor een fris nieuw avontuur.



Speciaal voor jullie zal ik mijn Chai latte recept met jullie delen. (Al moet ik eerlijk zeggen dat ik niet pietje precies ben, oepsie.) 

Benodigdheden:

Kopje met melk
Kaneel
Gember
Kardemom
Kruidnagel
Zakje zwarte thee
(Een klein beetje!) Zwarte peper
Honing


Bereiding:
Doe de melk in een pannetje en verwarm deze. Hang het zakje met zwarte thee in de melk en laat het even trekken. Voeg van alle kruiden ongeveer een halve theelepel toe en voeg honing toe naar eigen smaak. (Zelf ben ik een echte zoetekauw, dus ik doe er altijd veel honing in.) Roer de kruiden door de melk. Haal het zakje thee er uit en zet het vuur af. Zeef de melk in een beker. Als je wilt, kun je nog wat melk opschuimen en deze toevoegen aan je chai latte. Tada! Een heerlijk drankje voor het slapengaan. Enjoy. :)

1 opmerking:

  1. Ik ga dit zeker een keer uitproberen :) Ik vind je header trouwens echt SUPER mooi! :)
    Liefs Sonia

    BeantwoordenVerwijderen